כולנו עוברים ליד חלון ראווה של חנות תכשיטים מביטים פנימה ורואים טבעות יהלומים מרשימות אז לאחר שקיבלנו לא מעט פניות דיאמונדו מסבירים לכם איך הטבעות נוצרות, ביחד נבין מה היו השינויים בתעשייה בשנים האחרונות.

Golden ring and diamond

שלב הרעיון ויצירת מודל התכשיט

השלב הראשון הוא לבחור עיצוב נכון ומדויק לטבעת כאשר אנו מנסים להבין לאילו סוגים של טבעות הלקוח שלנו מכוון בתור התחלה ניקח מספר פרמטרים לפני שנתחיל במלאכת הבניה :

סגנון עיצובי: טבעת בעיצוב קלאסי או טבעת בעיצוב מיוחד.
צבע הטבעת: זהב צהוב, זהב לבן או זהב וורוד.
בחירת האבנים: צבע, גודל, נקיון וצורה.
קראט הזהב: 14k 18k.

כמובן שקיימים עוד פרמטרים שניתן להכיל בתוך הטבעת אך לרגע זה נתמקד בפופולריים שבניהם.

Untitled design (16)

תכנון הטבעת בעזרת תוכנת המחשב והתאמתה באופן מדוייק למידת האצבע

החלק הזה נעשה על ידי מעצב (מודליסט) אשר מקבל את המפרט ורצון הלקוח ומייצר מודל המתאים במידות ובגדלים של האבנים לטבעת, כמובן שהמודליסט חייב להיות בקיא בתוכנות עיצוב התכשיטים המובילות בשוק בשביל להיות מעודכן בשיטות העבודה הכי מתקדמות בתחום

עבודת המודליסט:

סרטוט העיצוב
יצירת המודל במחשב
יצירת הדמיה
הכנת הקובץ להדפסת תלת מימד
שליחת הקובץ סגור ומוכן להדפסה תלת-מימדית

הדפסת המודל

בעבר ההלא רחוק אחרי שלב השרטוט התכשיטן היה מפסל את המודל ביד ויוצר דגם לבית היציקה. עם התחדשות הטכנולוגיה והתפתחות ענף ההדפסות בתלת מימד אנו משתמשים בבניה של מודלים ממוחשבים ולאחר מכן מדפיסים אותם, המדפסות המדוייקות יכולות להוציא מודלים ברמת דיוק של מיקרונים בודדים (מידת אורך השווה למילונית המטר, אלפית המילימטר) המודל מודפס מחומר שנקרא שעווה נעלמת בצורת שכבות.

יצירת תבנית למודל  

כאשר בית היציקה מקבל את המודל הוא יוצר עץ שעווה שמכיל בתוכו את המודלים השונים עם מרווח אחת מהשני, כאשר שלב הכנת עץ השעווה מסתיים מכניסים את העץ בעדינות לתוך כלי ויוצקים גבס מיוחד לתוכו בעת סיום יציקת הגבס הכלי עובר תהליך של הוצאת האוויר מהכלי ונכנס לתוך תנור לתהליך שבו הגבס מתקשה והשעווה נעלמת מהחום של התנור.

יוצקים את הזהב לתבנית הגבס

ברגע שתבנית הגבס מוכנה ליציקה בית היציקה מתחיל עם בחירת שילוב המתכות ליצירת צבע הזהב (זהב צהוב, זהב לבן ,זהב ורוד) ומתיך את הסגסוגת  לתוך התבנית גבס אשר ייצר, כשהזהב מתקרר ומתקשה מכניסים את הגבס לתוך מים שממיסים ומפרידים את העץ מהגבס.

jewelry-manufacturing-1381501_1920

שיוף הטבעת ליצירת משטח מבריק

כשהטבעת הגולמית מגיעה לצורף הוא מתחיל במלאכת הניקיון ובעזרת מכשירים ובדיוק רב משייף את טבעת הזהב ליצירת מראה מבריק, נוצץ ונקי מכל חלקיק קטן שלא קשור לעיצוב המקורי, הצורף גם עושה הכנה לשיבוץ הטבעת ודואג שאכן יש למשבץ את הסביבה הנכונה למקם את האבנים במדויק.

WhatsApp-Image-2017-08-23-at-16.26.05-2-1024x768

שיבוץ היהלום

המשבץ משתמש במיקרוסקופ כדי לבחון את הטבעת ולהתקין את היהלומים אשר נבחרו בתחילת התהליך על ידי המעצב או הלקוח,  חלק מתהליך שיבוץ היהלום בטבעת האירוסין הוא גם לאבטח בצורה נכונה את האבן ולאתר פגמים בשיניים שצריכות לתפוס את האבן, עבודת המשבץ היא עבודה שמשלבת המון ידע מעשי ותיאורתי על שיבוץ אבנים ולרוב לפני שיוצאים עם עיצוב חדשני ומיוחד של טבעת נהוג להתייעץ עם משבץ מומחה.

פינישים

בסוף התהליך התכשיט עובר שטיפה, ניקיון ומספר מבחני איכות מחמירים אשר מאשרים כי התכשיט מוכן לצאת לשוק תחת השם דיאמונדו, חשוב לציין כי בכל שלב בתהליך יצירת התכשיט אנו עושים בקרת איכות ובכך אנו דואגים לייצר מוצר איכותי שמחזיק לעוד שנים רבות .